(plus volgende maand een blog vol interessante ervaringen met Live-Streaming bij events!)
Live Streaming trekt meer bezoekers naar je evenementenlocatie. Zij verwachten meer kennis te vergaren en meer leerzame ervaringen op te doen bij een fysiek event dat Live Streaming biedt.
Naar verwachting zal het bezoekersaantal voor een event mét Live Streaming tot bijna 30% toenemen, vergeleken met een fysiek evenement zónder Live Streaming.
Live Streaming brengt mensen vanuit afgelegen of op internationale locaties bij elkaar. Langdurige reistijden en hoge reiskosten kun je schrappen uit je marketing- /communicatiebegroting.
Live streaming bespaart geld doordat mensen virtueel bij elkaar zijn, en tijd doordat jouw bezoekers hun kostbare tijd goed besteden.
Live Streaming verhoogt het aantal mensen dat jouw evenement ervaart. Dus zijn er na afloop ook méér ervaringen om te delen.
Live Streaming is een geweldig hulpmiddel om de slapende leden (leden die nog niet eerder een fysiek event hebben bezocht) binnen jouw organisatie te activeren: je kunt tot 50% meer betrokkenheid bereiken.
Live Streaming creëert een virtuele gemeenschap van deelnemers die op de Live Streaming kunnen reageren en die met elkaar kunnen netwerken. Op lange termijn zou je dit zelfs kunnen laten uitmonden in een spin-off van je bedrijf of event.
Live Streaming voorziet je van opnames die zowel waardevol zijn voor jou en de aanwezigen als voor degenen die het evenement hebben gemist.
Door gebruik te maken van Live Streaming tijdens je evenement bied je sponsoren een podium dat de kosten van je evenement (deels) kan dekken of zelfs winst kan generen.
Live Streaming levert waardevolle informatie op. Medewerkers, klanten en opdrachtgevers hebben namelijk de mogelijkheid om direct (inhoudelijke!) feedback te geven op de Live Streaming via chat, polls en diverse social media.