Audiovisuele producten en diensten evolueren constant. Niet voor niets zijn we beland in het digitale tijdperk waar alles draait om innovatie en digitalisering. Elk evenement is afhankelijk van goede technologie en de rol hiervan wordt steeds belangrijker. Of het nu draait om ondersteuning van inhoudelijke presentaties of een totaalbeleving in de vorm van licht, beeld en geluid; alles mag en bijna alles kan. Een oplettend oog in de branche zorgt voor voldoende inspiratie en ideeën.
Alles valt samen met techniek
De audiovisuele markt speelt in op de vraag naar duurzame samenwerkingspartners in de evenementenbranche. De verschuiving van enkel alleen leverancier naar partner is anno 2018 de norm bij opdrachtgevers. Hoe groot of klein de rol van technologie ook is op een event, voorbereiding is het halve werk. Slecht licht, ruisend geluid en gebrekkige internetverbindingen zijn niet meer van deze tijd. De techniek in combinatie met aankleding en uitstraling maakt een event. Een paar voorbeelden van moderne technieken en innovaties voor de evenementenbranche:
Nieuw: LED-strips en Vintage Blaze
LED verlichting is bezig aan een wereldwijde opmars in de evenementenbranche. Dit heeft alles te maken met bewustwording, duurzaamheid en innovatie. De vernieuwende LED strips zijn toepasbaar voor het accentueren van contouren, creëren van creatieve vormen en het toevoegen van diepte. De strips zijn compact, voorzien van een ingenieus bevestigingssysteem en verkrijgbaar in verschillende types. Ook nieuw in het assortiment: de Vintage Blaze LED-spot. Deze spot is een geweldige aanvulling op de meeste creatieve lichtontwerpen. De retro-look van de lamp niet alleen prachtig om te zien, maar ook een geweldige ambiance op het podium en in de zaal.
Teamwerk en conceptdenken
Een professional weet precies hoe een bepaalde techniek werkt, op welke manier deze wordt toegepast en of er bepaalde risico’s aan het proces verbonden zijn. Research, kwalitatieve en betrouwbare distributeurs, kennis en ervaring spelen hierin een grote rol. Techniek en digitalisering zijn middelen om het doel en de boodschap van een evenement of merk te versterken. De impact daarvan wordt aangemoedigd door goede techniek en professioneel omgaan met de apparatuur. Kansen zien en grijpen, doorontwikkelen en vooral gewoon doen. Het succes van een innovatie of gadget wordt pas duidelijk bij een passend project en feedback vanuit de klant.
Het creatieve proces begint al bij de aanvraag en eindigt pas bij de afronding op het live event. Dat proces en de conceptuele invulling met bepaalde technieken en innovaties maakt een krachtig event design. Zie het als een blauwdruk voor een evenement waarin alles op elkaar afgestemd is en in elkaar past. Verras het publiek en kies voor ervaring, kwaliteit en ontzorging.